piątek, 22 sierpnia 2014

Wakacje.

Bardzo się staraliśmy, aby każdy mógł spędzić je zgodnie z swoimi zainteresowaniami. I oczywiście musiało się to udać, bo byliśmy w Kotlinie Kłodzkiej.

Dla wszystkich była Jaskinia Niedźwiedzia, Błędne Skały, Kłodzko, Bystrzyca i Kopalnia Uranu w Kletnie.

Trzy osoby były zachwycone w  Teplickiech skałach. Dużo mniej ludzi niż w Ardspackich, dłuższa trasa, poczucie spokoju, dzikości  i wyobcowania - niesamowite.

Także trzy osoby zachwycił Josefov (najmłodsze dziecię nie jest wielbicielem architektury militarnej).  Miasteczko-twierdza stworzone na potrzeby austriackiego wojska. Z muzeum z super zbiorami (wierzę moim militarystom na słowo), z twierdzą, którą zwiedza się oświetlając tunele świeczkami i niestety,  z niesamowicie zniszczonymi budynkami.

Moi zapaleni militaryści (sztuk dwie)  zwiedziły kompleks Riese i Włodarz, nowo powstające muzeum w Ludwikowicach Kłodzkich oraz oczywiście  Twierdzę w Kłodzku...

 ...a także rewelacyjny system umocnień po stronie czeskiej w Dobrosovie oraz okolicach Nachodu.


 Najmłodszemu najbardziej spodobało się Muzeum Filumenistyczne w Bystrzycy, robienie łapek w Młynie Papierniczym w Dusznikach i basen w Nachodzie oraz
chodzenie po szlakach. To moje dziecko ma góry we krwi. Przynajmniej jedno :)
Tu Szczeliniec, Błedne Skały i Teplickie.

 A dla mnie...Cisza, świeże powietrze, urokliwe uzdrowiska, ładne czeskie miasteczka no i robótki.
Bazę wypadową stanowiły dla nas Jerzykowice Wielkie pod Kudową.

12 komentarzy:

  1. I piękne hafciki - zapomniałaś napisać :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajne wspomnienia, byłam kiedyś w KK na szkolnej wycieczce ale tylko główne atrakcje, 3 uzdrowiska, sanktuarium i kaplica czaszek, zieleniec miejscem noclegu, jakieś podziemia w Kłodzku, po drodze Bardo z szopką i błędne skały ale krótko i niedaleko szliśmy. Była to i tak jedną z ciekawszych wycieczek :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile razy by nie pojechać w Kotlinę, zawsze znajdzie się coś ciekawego...

      Usuń
  3. Świetne zdjęcia, :) super pamiątka i super wspomnienia, ale wakacje bez robótek ;) nie da rady. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. O rety! Nigdy nie byłam w tamtych miejscach. Aż mi się ciśnie na usta "cudze chwalicie, swego nie znacie". Koniecznie kiedyś muszę pojechać. Piękna nasza Polska cała :).
    A hafciki zapowiadają się na urocze :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. W Kotlinie nawet gdy pada, atrakcji nie braknie. Dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń
  5. Dla każdego coś miłego - to najlepszy przepis na udane wakacje. Wam się udało! Śliczne zdjęcia.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne zdjęcia pięknych i ciekawych miejsc :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Błędne i Szczeliniec właśnie zanawiedziłam.
    Do Niedzwiedziej było mi za daleko, szkoda.
    A miasta rozmyślnie ominęłam, mam go dosyć na co dzień.

    Pięknie tam jest :-)

    OdpowiedzUsuń